Sunday, October 24, 2010

---Didiklah kerana anda SAYANG...bukan kerana anda MARAH-----


waaahhhhhh......begitu puitis tjuk sy......kalu cikgu BM sy tau...mesti dia bangga....dpt sy jd ank murid dia....




kisah yang sy nak bebel kan ni....terjadi di mane2...tanpa kite sedari......yea....tanpa kite sedari....




dulu2....mase skola rendah...cikgu ade tnye..."noraini....da besar nak jd ape???".....dgn konfidennye sy jwb..."nak jd peragawati...cikguuuuu"....

(pendek..ade ati nk jd peragawati...tuiiii...)




mase darjah 2....kan kene isi borg maklumat diri...ade kan....kan kene buat 3 pilihan..sy tulis:

i...peragawati
ii..akauntan
iii..CIKGU




(mak sy mengamuk saya tulis option satu tu....hahahahaha...peragawati....hahahahahahha)




dr kecik mmg minat nak jadi cikgu senanye......



abah sy siap buatkn papan itam mini....akak sy lak rembat kapur kat skola.....apelagi...bhn semua da ade....sy main la...main cikgu2....seronok....ckp sensorang....ehehehehhe




tak sangke yea....rupe-rupenye....Allah da tunjuk da mse depan sy mase kecik....cume sy jea tak perasan...




kagum betul sy dgn cikgu2 sekolah menengah....cikgu2 SMKTA(ikhlas puji ni)

iya.....sy sgt kagummmm....



terutamanye...guru kelas 1 am*r n cikgu2 yg mengajar....mmmm....bukn sembarangan cikgu bole tahan masuk mengaja kelas tu....sbbnye...budk2nye...ermmmm....perngai...macm2......betulllll.....
kaki gado..kaki melawan cikgu..kaki pow...semualaaa....(sy tak ea)...



kalu korang nak tau...kelas tingkatan 1 am*r adela kelas yang pertama daripada 10 kelas yg ade.....korg igt mesti kelas blakang2 kan...tapi itula realitinye.....perangai cm set*n....



guru kelas sy...mmmmm tak tau la...camne dia bole tahn dgn kami.....



pengawas pun takut nak masuk tau...cam taiko aaa kitorang nih.....


agaknye guru yg mengajar kami nampak yg kitorang ni ade potensi yg terpendam...n mereka nak sedarkan kitorang ni supaya jadi manusia....at least la kan...bile kitorang kuar nati...takla jd sampah masyarakat.....



budak2 nakal ni.....umpama api...



api ngan api takkan memadamkan kebakaran kan.....


pendekatan yang mereka gunekan kepada kami.....tidak memerlukan keganasan...



ya....we deserved a second chance to proved that we can do it same cam bdk2 yang lain....



n....now...syukur.....at least...kami jadi orang...



tu cite mase aku skola dulu la.....





ni aku nk habaq mai kat korang....situasi aku skrang....


jawatan aku ermmmmm.....yang pasti aku bukan seorang guru.....ehehehehe.....ala....aku keje biase2 aje....keje makan gaji....tapi aku memainkan peranan yg penting dalam kehidupan seseorang...(aicehhhhhh)




aku sayang student aku....aku nk diorang berjaya...tu jea....aku tak minta lebih....


at least diorang jadi orang...bukan jadi sampah masyarakat....(kate cikgu aku dulu....!!!)




kadang2 aku marah gak kat diorang ni....marah2 sayang.....macm marah seorang kakak pade adik....marah seorang emak pade anak....marah pun bersebb....bukan sje2 nk marah...kalu sje2 nk marah....org gilak namenye tu...marah aku pun tak lame....marah arini....sok ok r...







to all my student.....wish u all the best...miss sentiase berdoa tok korang.....thanks for being my students....because of that...sy jd seorg yang sgt penyabar...!!!..(which is..sy bukannye seorang yang penyabar pong)......xoxox...

No comments:

Post a Comment