Thursday, February 24, 2011

--bl00d d0nation--

"hospital kekurangan darah..sila derma"

sebagai rakyat malaysia yang prihatin.aku p0n pegi MPH untuk menderma dara.eh.salah DARAH.

ramai gak la yang pegi espesialli student nursing.

dengan berlagaknya aku pun isi form.ala setakat kene cucuk apela sgt kan.

a few procedure wajib dilakukan sebelum darah kita di amek dengan sewenang wenangnye.

tujuan aku menderma darah adelah satu. aku nak BISKUT ngan AIR MILO free.

before aku nak achieve mission aku tu.aku kene la derma darah dulu kan.

tunggu punye tunggu punye tunggu punye tunggu (eh brape lama daaa)


yess!sampai giliran aku.ini adelah sebahagian perbualan antara aku ngan misi.

misi : saya nak carik urat utama dulunye.


aku : ok..(senyum - senyum )


misi : tukar tangan cik.


aku : ( dengan muka yang conpius aku tanye) nk suh saya meniarap ke ?


misi : ishh (sambil sengih sengih) tukar tempat duduk.kita pegi sana yea.

aku MALU.

misi : mana urat awaknye.( sambil tekan tekan lengan aku)


aku : tue.tue.kan nampk tu (muka beriya)


misi : emm..tak leh ni..kite amek side vena (urat tepi)


aku : ok (oi korang snap gamba aku.nak masuk fesbuk)


misi : saya bius yea dulu.bismilah....


aku : adui.adui.adui.


misi : saya masukkan jarum.


aku : ouchh.


3 minit berlalu


dayah : asal darah kau tak jalan wey.beku oo.

misi tu cool sambil ketuk2 saluran.rasenye dalam hati misi tu mesti cakap camni "hey budak ni.cakap kuat kuat lak tu"

misi : darah awk da beku ni.saya cabut yea.

(muka aku da merah sbb ekon yea)


misi : kita cuba lagi skali yea.

aku : (dalam hati, biskut ngan air milo free punye pasal.)


misi : saya bius lagi yea.


aku : (hanya mampu mengangguk saja)


misi : genggam tangan tu.

kak asmah : alah kau buat tangan kau goyang2 macm usop (hantu kak limah balik rumah) yang bekas penari kebudayaan tu.



misi : saya nak cucuk lagi sekali.diam ea.


aku : kuar la darah.kuar la kau.!

10 minit.

misi : okey siap!

aku : biskut free.milo free.


pukul 4 petang.


lengan aku lebam lebam.


tapi tak mengapa yang penting misi terlaksana.


sambil makn biskut dan minum milo free.aku terpikir.


camne mat pit senang aje cari urat n senang aje cucuk jarum kat lengan tu.


tak sakit ke?

hmmmm.


tak payah pikir la.yang penting aku dapat biskut dan milo free makan sambil menggadap tingkat!

No comments:

Post a Comment