Thursday, March 24, 2011

bila kau rasa diri kau best

manusia dalam dunia ini bole dibahagikan kepada 2 golongan.

golongan pertama
golongan yang suka mengkritik tapi tak bole terima kritikan.golongan ni biasanya terdiri daripada orang yang perasan comel tapi hakikatnya tak.biasanya mereka yang berada di kalangan golongan ini selalu merasakan kesepian dan inginkan perhatian.paham tak.takpe.aku bagi contohnye:

(situasi : wall fesbuk)

si cantik tulis kat wall dia "aku rasa macam nak kembali ke zaman kanak kanak la"

si cantik sgt (konon) balas "tetek dah besar buah limau nak jadi budak budak balik.ape kes"

si cantik pun balas "sial"

si cantik sgt (konon) "alhamdulillah.terima kasih panggil aku sial"

si cantik sgt (konon) menyambung "pantang datuk nenek moyang aku orang panggil aku sial,aku tak penah panggil kau sial,mak bapak aku pun tak pernah paggil aku sial.ok fiine!!!"

si cantik "lorh......" lalu meRemove wall yea.


golongan kedua

golongan yang suka mengkritik tetapi bole menerima kritikan.kira bole lantun balik la.prinsip idup golongan ini biasanya "ko kata aku , aku kata kau balik la" lebih kurang macm tu la.ok2.aku bagi contoh.terbaek punya contoh.

(situasi = tempat mencari rezeki)


si gojes : "ea tak lawala ko punye background tue"

si cantik : " oyeke aku tak pandai sangat la nak menDesign ni"

si gojes : " ko bodo ea "

si cantik : " aku memang tak pandai tapi aku bijak.bijak menipu"

si cantik : " dah la aku lapar la wei.jom makan"

lalu mereka berdua mencari makanan bersama seperti tiada apa apa berlaku diantara mereka.





dan disini kamu bole menilai kamu di golongan yang mana.dan ketahuilah bila kamu nak mengkritik orang, kamu juga sudah bersedia untuk menerima kritikan balas daripada mereka.


jika tidak, kamu belom cukup kuat untuk menghadapi realiti kehidupan.maka dengan itu dudukla saja kamu di bawah tempurung  sampai bila bila.





dan seperti biasa aku menulis sambil makan betik.

No comments:

Post a Comment