Monday, May 23, 2011

salah informasi

(tadi kan aku tertengok ex bf aku punya page(fb)...lawa seyyyh wife dia..i think dia nak jadi bapak kot..tahniah yea awak.kang kalo dapat baby girl, cuba try la letak nama saya.ehehe.tak pon gabung nama saya ngan nama wife awak mesti sedap bunyiknya.ehehe.)


lama sungguh aku tak mengUpdate blog ni.sawang sana sini.bersin bersin aku taw.(bajek comel la tu aku eja tau = taw).

kat fb tadi aku di "tag" dengan pelbagai bentuk coklat.homemade katanye.kalu da kata homemade, buat sendiri la kan maksudnye.

aku pun mati mati pikir diorang buat coklat sendiri.means dari koko, pastu kisar, pastu letak segala macam pastu tada jadilah coco crunch.eh jadi la nini cokelat celup, celup celup. (naif kan aku)

respek betul aku kat adik adik kakak kakak abang abang auw yang buat bisnes coklat ni.yola susah nak carik koko taw.


nak dijadikan cerita, aku bagitau dulu la yea, kakak aku sukaaaaaa sgt buat kek, muffin, biskut, makanan pelik pelik, brownies dan banyak lagi.satu aritu, aku macam bau sedap n lazat sangat dekat area bawah. Dengan kuasa idung aku yang mampu menghidu bau sejauh 1 km(nampak sgt aku menipu kan) aku tercari cari mana datang nya bau yang enak enak tu kan. oh! rupanay akak aku sedang membuat kek kat dapur.
(seriyes aku kembang kembang kan idung carik bau.comel kan)

kat atas api tu, dia tengan cair kan coklat nak buat toping kek tu la. mak aku penah pesan, malu bertanya sesat jalan, so aku pun buat muka comey tanya kakak aku:

" long, orang yang buat coklat comel comel tu dia buat camni jea ke?takyah pakai koko asli tu, pastu proses proses?" (muka memang real nak tau, kerut kerut dahi efek sampingan)


kakak aku jawab :

"proses dia macamni la, tapi pakai coklat jenis yang lain, yang kaler kaler tu, diorang pakai coklat putih, pastu letak la pewarna bg cantik, cute macam ko dik".(ok. yang cute macam aku tu aku saje tambah.aku cute ape)


aku jawab.

"lorh.macam tu jea.?" (mulut nganga sket tanda tak percaya)


kakak aku cakap.

" iyalah"


aku jawab.


"aku igt kene proses dulu, letak itu, letak ini, wadafak.chit.!@#$%^!!!"(tanda tak puas hati)


dalam marah marah tu, sempat jugak aku cilok kek kakak aku sebarang dua potong.sedap!





p/s. betul aku cuma TERtengok page fb ex aku. asal aku rasa cam nak jumpa dia ek?

2 comments:

  1. aku pun nk jumpe x-bf aku...huhu..tp kang wife ngan laki aku dpt tau,"kebabom"....huhu..tp just nk jumpe je kan...hehe..

    ReplyDelete
  2. kan..aku pun nak jumpe..hahaha..just nak jumpe..takde niat lain.

    ReplyDelete