Sunday, January 8, 2012

Sisi wanita part 1

salam dan hai

Selamat berhujung minggu. Mahu resepi dari aku?. Setelah Di test oleh juri profesional (former owner restaurant tak bernama) nampaknya takda komen negatip yang kuar dari mulut beliau. (Kang kalu ckp tak sedap, aku majuk xnk masak sapa plak nak masak kan?)

Sepanjang bercuti di rumah puan emak, inilah benda yang selalu aku buat. MEMASAK. Terkejutt kan.  aku pun terkejut sebenarnya.

Jomlah layan gambar. Biar gambar yang berbicara.

bahan bahan yang diperlukan. 5 dishes yang bakal dipersembahkan untuk puan emak dan encek abang.







main course : kerang masak black pepper.

bahan bahan yang diperlukan :

lada hitam di tumbuk.
cili api, halia, bawang putih, bawang merah.

panaskan kuali, tumiskan bahan atas smpai naik bau, baru letak lada itam.


masukkan kerang jangan letak air.


letak sos tiram untuk menggantikan garam.ikut la nak letak banyak mana.


pastu, letak sos black pepper. ini pun ikut kata hati.


untuk meratakan rasa, letak air sedikit sahaja.


gaul gaul gaul..end..siap..hidangkan.


resepi yang lain nati aku shared sebab sekarang aku nak tgk melodi.

oh lupa plak, untuk entry yang bertajuk 2012 tu, kan aku ade mention pasal perancangan yang no 2 tu, dats only perancangan. perancangan stop make any nonsense rumours. 


No comments:

Post a Comment