Saturday, March 10, 2012

mari bermekap untuk yang amatur

Assalamualaikum si cantik dan gojes sekalian...


Hari ni kita nak cakap pasal mekap..wahhhh..suka tak suka tak..omayyyy..nati kalau kita dah ada anak, mesti kita akan cakap pasal anak jea kan. Ape niyh, tetibe cakap pasal anak. Gatal tau..hikhikhik.


Kita nak mekap yang memberi penekanan pada bahagian mata. Orang kata dari mata turun ke hati. Dari hati terbayang bayang kat ingatan, pastu tetiba jea nyanyi lagu rahmat mega. Aku ni cuma amatur jea, so tak la gempak sangat pung. Sesuai la nak pakai masa pi kenduri kawen, bertunang, dating, n nak pi paso pung bole.








x jelas?????







what should u hav is :.

1. Naturactor untuk foundation
2. elianto mineral powder untuk alas bedak
3. celak kita pakai maybeline eye studio wane coklat..sebenarnya kita tak pandai nak lukis kening..kelaka plak rasenye kita lukis kening kite tu..kite tak cukur tau.
4. Untuk mata, sebab kita nak emphasize kan bahagian mata, sapu lid awak dengan wane coklat muda. Sapu sampi dekat bawah kening tu. Pastu, kita pakai kaler bronze, sapu dekat bahagian alis mata tu, letak kaler itam, untuk nampak lebih dramatik sikit. eh cerekarama cite ape yea arini? aku tgh tgk badminton niyh. Ok chong wei dapat masuk final. Ok ok, pastu amek kaler putih atau cream, sapu kat bahagian tulang kening. n sapu sket untuk bahagian depan mata.
5. Amek gel eyeliner, kita pakai maybelline, aritu beli kat kota tinggi. letak kat sebahagian mata atas dan bawah sahaja.
6. amek celak wane putih, calitkan dekat depan bawah dan atas mata tujuannya untuk besarkan sket mata.
7. Apply blusher. kat tulang pipi n dagu sket.
8. Kita pakai in2it nyer lipstick.
9. Siap. Cam tak bese plak, tukar baju, lilit2 jangan sampai terbelit selendang awak tu then snap. pastu email kita ek.


Ni full face.















p/s ni tak mandi lagi ni..

No comments:

Post a Comment