Monday, December 31, 2012

tutorial flower flower cantek tampal kat baju

Assalamualaikum.


Suka tau aku tgk baju cantik cantik letak manik letak bunga bunga kecil macam ni.




        kredit to : https://www.facebook.com/pages/Buddy-Bead-Soul/384097194941339?ref=ts&fref=ts



Dah merata tempat cari, hmmm, ada yang berkenan tp mahal, ada yang ta berkenan tapi murah. ohh sungguh stress. Semalam la, ilham tetibe datang . apa lagi , gunting gunting . Alhamdulillah. Menjadi . hihihi .






Tak masuk dek akal, 20pcs rm15. Dah macam beli kain semeter untuk semeter lak. aku sebagai orang yang kedekut harusla cari jalan bagaimana nak cut cost. ahaha. Hey peplum , i will beads on you. hohohoho
Meh aku ajaq camne nak wat bunga ni.



1. amek perca kain , lipat 2.




2 . jahit jelujur





3.  Tarik hujung perlahan lahan




4.  bentukkan seperti kelopak bunga






5 . put some manik on ! TARA. cantekkan. Kembang idung .






okay nak bgtau korang , aku ada wat custom veil untuk wedding, bukan aku jahit veil , tapi aku jahit manik yang nak letak atas veil tu , kalau korang nak , aku leh jahit manik or bebunga atas baju korang , tapi aku cuma amek 2 helai sebulan sahaja . apa apa cari aku kat norasuza@gmail.com

2 comments: