Monday, March 7, 2011

pasar seni

aku balik lambat arini.aku pegi bantai sup ayam yang paling tak sedap penah aku rasa.chettttt.kembang tekak aku..


bila lambat, sampai umah pun lambat la. arini aku sampai umah kul 840 malam.yela aku kan pengguna public transport, so ikutla cara pemanduan abang dreber tu.mana tau aritu dia tgh jiwang2, dia bawak slow la, mana tau aritu dia tgh berdrama , dia bawak laju la.emosi betulla.



entry kali ini aku bukan nak bercerita pasai abang dreber tapi pasal pasar seni.


maaf lagi sekali sebab aku bukan nak bercerita pasai asal usul pasar seni, or sapa yang mula mula jumpa pasar seni tapi aku nak bercerita pasai sesuatu yang berkait dengan pasar seni.pasar seni.bukan pasar pudu.



ok.tadi fadh anta aku ke stesen asia jaya.dari asia jaya aku akan amek tren sampai ke pasar seni.everything going smoothly.iyela da petang2 orang semua da balik, aku je baru nak balik.so aku takyah la nak berebut rebut tempat duduk.sebab pasti aku akan dapat duduk.




tengah sedap aku duduk sambil mencuci mata, tiba tiba, ada suara awek buat announce "stesen berikutnya pasar seni, next station pasar seni"..yeayey..sudah sampai..




sebagai rakyat malaysia yang bertamadun, aku beratur sambil menunggu giliran untuk aku slot kan ticket aku kat mesin tu.kat depan aku adela 2 orang mamat bangla yang terpinga pinga cam dalam kepala otak dia cakap.."ayoyo..apa pasal tiket tak bole nak masuk".2 kali try, 2 kali kene rejek.so aku kan manusia yang mempunyai hati dan perasaan, so aku pun jenguk jenguk la tiket diorang takut masuk terbalik ke apa ke kan..



tiba tiba

ada sore pompuan cam petir menegur mamat bangla tu.lebih kurang macm ni la perbualan diorang:


pompuan : awak dari mana (sore tahap 1)

mamat bangla : aaaa...uuuu....iiiii...aaaaaa

pompuan : awak dari stesen mana (sore tahap 2)

mamat bangla : aaaaa...uuuuu...iiii...aaaaaa

pompuan : awak berdua ni dari stesen mana (sore tahap 3)


dalam hati aku cakap " cakap omputeh la....mana diorang paham..."

yela kan, agaknye baru 3 hari datang malaysia, a few word baru diorang blaja, " kakak, baru, lama, seploh, dua ploh, merah, hijau.." ko da bg ayat panjang.camna diorang nak jawab....aduyaiiiiiiiiii....



itula pentingnya english education---------------> kredit to usop..

No comments:

Post a Comment