Monday, April 18, 2011

~saya sudah ada sunblock dan toner baru ~

aku kan penah citer yang muka aku sunburn kan.ala that time tu when i went to sport carnival kan aku belasah jea.semua sport aku masuk.padan muka.betul orang dulu punye pepatah.orang tamak selalu rugi.haha.


ok.ok.sebelum aku lebih mengarut, mari kita berbalik pada tajuk entry ni ok.


so aku pun men"search"ing produk2 yang konon bagus untuk aku tepek kat muka aku ni. aku nak produk yang mesra alam, yang halal (bole bawak solat), free alcohol (of kos, aku kan muslim)


first option aku produk simple.aku baca review kat website dia (pandai la korang cari website dia) macam okey jea, aku pun dengan tergopoh gapahnye, pegi amcorp mall, sebab kat situ ade watson, guardian, dan vitacare.


dan...AKU JUMPA!wahhh..terharu..tapi aku jumpe toner sahaja.aku ulang TONER sahaja. aku pun gedik gedik tanya kat salesgirl tu.dia nak tipu aku.dia kata simple takda produk untuk sunblock.aku pun balas dengan penuh ketimuran " saya baru jea lepas tengok website dia, dia adela produk tu".sambil senyum.manis.konon."hahah kene kau" aku cakap dalam hati.


takde pun takpela.aku cari brand lain.satu store aku round.kat tangan belah kanan aku pegang sunblock jenama papaya boats, kat tangan belah kiri aku pegang sunblock jenama nano white.oh men..nak pilih mana satu ni..ooohhhh..dua2 macam bagus.arghhhhhh.dem.aku memang tak pandai kalu kene buat pilihan ni.dem.lama gak aku pikir.aku pun belek belek one by one.ok.aku amek nano white.sebab dia ada tanda halal!,okeh.letak atas kaunter pembayaran.jangan tgk belakang.takut menyesal.



sori.gambar takde.enset aku kan rosak.so takleh la nak snapping.



ape ape aku bgtau ek.kalu ok aku suruh korang pakai kalu tak ok, aku suh korang banned product tu.haha(giler kejam).



till then.xoxoxo..muaaachhhhh..

No comments:

Post a Comment