Wednesday, July 13, 2011

diet # 1 : mari makan epal

bismillah


kalau korang perasaan, sejak dua menjak entry aku ni asik cakap pasal diet aje kan.-_-"


kali ni pun aku cakap pasai diet sebab aku sedang menjalani 14 days challenge yaw..so, dengan baik hatinya aku nak share la sikit tips tips diet semudah 1, 2, 3, nih.


As you know, badan kita memang memerlukan air, sebab itu kita di saran minum 8 gelas air putih sehari. 8 gelas air putih, bukan 8 gelas air ribena wawa.(aku dah melalut).


apa yang kita tak perlukan adelah LEMAK hatta LEMAK TONGKENG pun.so aku nak share skit kata sharing is caring kan tips tips untuk menyusutkan lemak yang terkumpul di perut, lengan, peha dan kawasan kawasan sewaktu dengannya.


tips ni agak costly sikit (bagi aku, sebab aku kan kedekut)ok..ok..seriyes ok..


kamu harus/wajib/mesti makan 3 biji epal sehari.


diet ini terbukti kerna diilhamkan oleh pakar pemakanan berdaftar Tammi Flynn.30 minit before korang amek sarapan, makan tengahari n makan malam kunyahlah sebiji epal dulu.ala lupalah tu, nabi kan dah ajar, before nak melantak harus makan buah dulu donk.kang malam malam bila lapar, ambil segelas susu rendah lemak.

apple yang disarankan adela washigton apple sebab :


  • Pokok-pokok disuburi air glasier jernih dari Pergunungan Cascade. Malah, antara penyebab utama Washington Apples begitu berkhasiat adalah kerana 80% jisim epal mengandungi air.
  • Pokok tumbuh di tanih lahar subur.
  • Pokok dibelai di persekitaran kering yangmenghindarkan serangga dan penyakit. 




bergaya memakai kebaya di hari raya pertama.cool!

p/s bersedia untuk bercinta balik

No comments:

Post a Comment