Tuesday, July 12, 2011

informasi # 2 : period calculator

bismillah


Umum wanita akan mengalami " datang bulan " pada setiap bulan. sebelum " datang bulan " itu datang, para wanita akan mengalami sedikit gangguan emosi seperti : nak marah2, emo2, tetibe meroyan dan mengidam yang bukan bukan  (betul la aku cakap).

jika anda adalah wanita yang careless, dimana masa cikgu sains form 3 anda mengajar, anda plak sibok mengajar kawan anda cara cara nak ponteng kelas macam aku, maka tidak la kamu tahu gimana donk  mau mengira period kamu yang akan datang macam aku.sebabnya bila tang soklan ni kuar exam, mesti aku salah.macam cibai.


sekali lagi, ape guna internet yang bos kita langgan kalu kita tak guna betul betul kan.


pada mereka yang memang tak tau nak kira period sendiri (tapi ko kene tahu bila last period kau, kalu tak sia sia sajalah aku ajau kau.kurang ajau.)ala masa first period tu kau catatla kat kalender.

pegi laman web ni:


http://www.justmommies.com


laman web ni sebenarnya berkaitan dengan mommy wannabe,so banyak info info yang bagus tuk bakal bakal ibu.tapi disebabkan aku ni masih anak dara, so aku carik yang berkaitan sajalah iaitu : period calculator.


pegi carik sampai kau jumpe page yang macam ni.exactly macam ni.









kat situ kau kene letak kau punya last date period kau, jangan plak ko letak besday kau.pastu click date of next period.pastu tadaaaaaaaaa. kuar la date of next period kau.


para suami pun dinasihatkan untuk mengambil tau hal ini, sebab senangla kau tau bila waktu subur binik kau.tu pun aku nak ajau jugak ker???










No comments:

Post a Comment