Saturday, October 1, 2011

kelantan delights

salam..

when its comes hujung minggu makanya, semuanya harus dibeli di kedai dari sarapan sampai la dinner. kak long take off day every weekend.

oh aku bukan kelantanese dan aku bukan keturunan kelantanese. TETAPI, kau tau aku dah lame mengidam nasi kerabu, nasi dage (dagang), laksam and kuih ketayap? its been for a month kot aku ngidam.kau jangan nak kata aku mengandung plak cumanye tekak ni ha teringin bebenau nak makan.

kau tau aku sanggup bangun pagi2 di hari sabtu, mandi awal2 di hari sabtu semata mata nak pajak kedai bawah pokok kat tepi jalan tu.

hok ni dua, hok ni dua, hok ni se, kueh ni se bapo kak? ok tergeliat lidah. chomell kan aku kecek klate.


kiss muah muah kat kawan klate aku si rocky, name dia rokiah ok. teaching me the kelantanese languages, dia bukan ajar aku pun, hari hari cakap kelantan sampai aku angkat sepender putih ( mase tu tgh lipat baju) cakap melayu oi.

ohsemnye aku dapat nasi kerabu,



kredit tu google, aku punye selamat dalam perut!!


nasi dage (angah punye),

also thank to google pasai angah dah telan sampai habis


laksam,
thanks google as well. manis la..santan pekat..kolestrol!

kueh ketayap,
maaf yea cikpuan, i took from you.kasi glamer la blog i kejap.

and yang paling ohsem sekali aku dapat kueh karipap, kau tau ore johor panggil karipap itu epok epok, chomel kan. epok-epok.kepok-kepok bang bang.

very traditional kan sarapan aku..burp!



p/s aku kalu makanan aku tak kira kau dari negeri mana.yang penting perut kenyang jiwa tenang.

No comments:

Post a Comment