Monday, January 23, 2012

Johor Bahru part 1

salam dan hai,

Okeyh okeyh, yeah youre right..for this time, i wanna talk about JB. So why JB? kenapa tak kelate? kenapa tak perak? sebab, sukati akulah blog aku.LOL. Okeyh chill.

Pendahuluan macam cibai plak kan. Okey lupekan pasal pendahuluan yang ntah pape tuh. Fokus ape yang aku nak tulis ni. hewhewhew. Yes people, i came from JB. Errr, somewhere in JB. Tenggaroh sudah. Walaupun aku dok kat tenggaroh tu lama, but i never been in JB. Sedihkan. If orang tanye pasal pantai lido, stulang, even danga bay yang famous amos tu pun aku boleh terkial kial nak jawab. LOL. sebut sama2, kesiannnn.

But last friday, when we are going to umah akak aku kat JB, kitorang xnak dok terperap kat umah. Kitorang nak jenjalan tgk singapore dari johor. gerek seyh.LOL.

Ya aku tahu, korang malas nk bace text aku kan, so aku biarkan gambar yang berbicara.




posing wajib didalam kete




depa pun tak ketinggalan but wait, mane amir?




at jusco permai, my sis n BIL



 jusco on sale, i like that qoute





 tried my skinny jeans and my new blouse, oh angah kau buat ape dalam tu ha?





 silly me..tgk camera, for surela kene tgk cermin.





silly me AGAIN!!




Agak pandai sket, tapi mata tak berapa nak center.





learn from the mistake, and i bajet comey tapi nan hado..






 yes i am, the penhisap dara eh darah..






lama betul aku kat fitting room niy kan..





okey okey, let gets out from here, org dah ketuk2 tue..





I got my first skinny jean and beautiful blouse.Teheee.



Now we moved to my sista house. Giler rindu nak jumpa mak enon sorang tu.





this is my mak enon..she is drama queen. tak sakit pun nk pakai kool fever.




Seems like she missed me so much and for sure i missed her. She grabbing me and we having a peluk peluk and cium cium session. 


Langkah seterusnya, ke rumah my sister yang lagi satu tu. Dia duduk flat but comel la flat tu. Tapi for sure la family aku yang besar gabak tak muat kat tiny flat tu, tak caya? see this...






okey, meke dok di kerusi.





 my huge family..




 see that my mak enon, pakai tudung pepel siot..





Aku punya keluarga yang gila gila. Kira kalau di suatu tempat yang asing, kami seolah olah dapat menyesuaikn diri dengan tiba tiba. Agak tak malu jugaklah family kami ni (-_-)". Sebelum bertolak ke tempat yang lain, kami berbincang dulu di yard kete tu.






berbincang, tapi macam nak gado.




Sementelahah, perbincangan sedang berlangsung, tiba tiba ade sekumpulan super power yang menggelarkan diri mereka paslentik four. Diketuai oleh the thing, dan 3 anak buah yang setia. here we go:






1




 2




 3, bertukar......






heh. Malu aku.







We are going for makan makan di stulang. Abang aku kate mee rebus kat sana sedap sangat, tapi hampeh. hampeh. hampeh. hambek kau.

Ini suasana di kedai makan di stulang, ni nak cite sket la, dulu stulang ni glamer pasai, kat sini ade pantai lido, once danga bay wujud, orang lebih pi danga bay sebab sana more happening. Tapi kat stulang ni, ade mall yang popular  jugaklah, macam the zon ( datuk K punye okyeh), duty free zone and kat sini popular jugak dengan makanan lautnya. so sambil makan, dapat la tgk singapore dari jauh. Untuk selingan, ingat tak dulu petronas penah kena sambar petir and terbakar, sebelah petronas tu adelah kilang titans, which kat titans tu diorng process the raw of chemicals sangat berbahaya okey. Kira kalu kilang titan tu meletup, satu johor and singapore abes sekali. 

For info, negeri johor, adelah satu satunya negeri yang mempunyai askar sendiri. Dan ade di suatu tempt di mana kau tak bole bunyik kan hon. Aku nk amek gambar, tapi aku takut, kang tak pasai pasai au kene tembak.

Jom tengok gambar.






copycat...






Makan time, mulut senyap. Layan gambar.Lagi.



yeah, thats mine.









Aku tinggalkan dengan acara makan makan. Penat la. nati aku sambung lagi yea. pomis. Memang ohsem dapat dok bersembang bersama keluarga. dan aku tak paham kalu orang lebih pentingan kawan dari family sendiri.



p/s bila dah terkena dengan kawan sendiri baru sibuk dengan family. aku la tu.

p/s masih marah saya lagi?










 

No comments:

Post a Comment