Saturday, April 14, 2012

Enough!

Assalamualaikum...


Ini tulisan dari hati.


2 tahun lalu, aku cumalah seorang penganggur yang mempunyai keje sampingan. Jadik babysitter, jadik tukang masak tuk orang bersalin, jadi jaga umah, jadik informer kat mak aku jadi itu jadi ini demi kelangsungan hidup aku di dunia ini.(dpat gak duit walau x banyak)


2 tahun selepas itu, alhamdulillah, aku syukur diterima bekerja di bandar besar. Dapat la aku beli barang kehendak dan keperluan. Dapatlah belanja adik beradik, dapatla beli hadiah tuk anak anak sedara.


2 tahun buat benda yang sama, aku sudah mula rasa "eiii macam nak buat benda lain lah". Something new. Something yang aku sangat teruja nak buat.


Zarina ni cam tau tau plak kan. Then she called me early in the morning. She offering something that i cant simply reject it. Quite interesting. Walaupun gaji tak besar but it something new to learn  Mana tahu one sweet day aku bukak kedai sendiri, tahu la aku nak handle.


Title "pensyarah" tu besar sebenarnya. Tapi aku rasa 2 tahun pun dah lama. Aku rasa sampai bulan 8 ni jea la jodoh aku ngan city u. Jodoh aku dengan kamu, aku tidak tahu.




 mintak mintak la aku berjodoh dengan kamu nok.! Tetibe.

No comments:

Post a Comment