Tuesday, April 10, 2012

Girl Talk # 1 Jerawat ouhh go away!!!

Assalamualaikum...


Semalam baru jea beli biore face milk kat guardian >_<. Suka sangat ber-eksperimen dengan tah pape produk. End up kalau tak sesuai mmg dok diam dalam beg mekap jerlah. Membaziaq aja kejenye. Kita test dulu pe jadik kat  muka sebulan dua yea. Kalau ok bole teruskan kalau tak ok..isk isk isk. Jerawat naik lah.


Remaja+muka berminyak = JERAWAT tumbuh subur. Aku penah mengalami jerawat seDahi. Dahi aku luas ok. Sangat luas. Mase lepas PMR. Memang tumbuh ranum siap ada mata lagi. kau hado? Mase lepas PMR kan cuti panjang kan. Keje aku masa cuti adalah berangan berangan berangan. Makan berangan, berak berangan, mandi berangan, tido pun aku berangan. Aku pun tak tau apa kaitan jerawat dengan berangan niyh. Tiap kali pas berangan, mesti tumbuh satu satu. Paling ta bole blah bole plak aku berangan bercinta ngan TOMOK.kihkihkih. Tak sesia aku berangan kan ko mok end up kau dapat sejuta aku dapat apa? dapat jerawat!.


Naik form four, jerawat terus takde. Magic betul lah. Aku tak pakai pape pun. Kalau ikut petua akak aku dia kata, amek taik idung, letak kat jerawat ranum, nati jerawat kecut. Aku penah try gak.haha.


Tapi sekarang alhamdulillah xde jerawat even aku suka ber-eksperimentasi dengan produk produk kecantikan utk ditepek kat muka ni ha. Cuma kalau ade jerawat pun mase PMS la. Tu pun seketul dua nyorok nyorok plak tumbuh tuh.


Bagus gak jerawat niyh pasal ianya salah satu cara pembuangan toksin kat muka. eh yeke? Ada org penah ckp kat aku mase skolah dulu. ntah betul ke idak. Bagi aku nak elakkan jerawat tumbuh, pagi pagi an kalau nak pi keje kita mekap kan, pastu balik keje buang la mekap tu, pastu cuci la muka, pastu kalau rajin sesangat, pakai masker ( takyah nak pakai selalu seminggu sekali sudah) then pakai pelembab then tutp lampu then tido then mimpi tomok.haha.


Tapikan aku suka tengok orang de jerawat, sebab pipi dorang jadi merah merah gitu. Alololo tomeynye. Oh adakah aku pervert?

No comments:

Post a Comment