Sunday, April 22, 2012

Sabah : Tanjung aru, pasar filipina dan...errr Raman Akoh

Assalamualaikum...


Di sabah, aku stay di the crown hotel dekat dengan tanjung aru beach. Kalau rasa nak berjogging atau tengok sunset bolehlah pi dengan berjalan kaki sahaja. Sangat dekat. Disebabkan aku ni sayang lemak, aku dok saja dalam hotel sambil berselubung.kehkehkeh.

Bersebelahan dengan tanjung aru, kau juga bole pegi perdana park yang dibina khusus untuk warga sabah untuk depa beriadah tak kira pagi atau malam. Tarikan utama di perdana park adalah ada noraini menari eh air menari. Air tu menari mengikut rentak selama 10 menit.




tanjung aru : si emak dan si anak


seronok kau suka yea bah


air menari bah...macam macam kaler ade.





abaikan muka tak semenggah tu



Kalau ke sabah tak lengkaplah kalau tak ke pasar filipina. Kat sini la kau bole dapat mutiara, simundak, ikan masin, jeruk dan yang paling best dapat makan ikan bakar segar besau dan esotik. Sebab apa aku kata esotik sebabnya kau kena makan dengan rumpai laut. Yang aku perasanlah orang orang sabah suka sangat makan masam masam. Serius cakap, kat sini aku rindu sama sambal belacan.


sila jeles =)






simundak: nampak tak segala macam rumpai yang dia letak dalam pinggan.pelik.perut tak sakit plak.


NEXT! Pearl hunting yeah!!!





Kat sini, kalau kau pandai tawar menawar memang kau bole dapat murah. Untung aku datang ngan mak aku sebab mak aku pakar tawar menawar. Pict tak banyak sebab teruja tengok mutiara. Whoaaaa~~~


Sapa Raman akoh tue? 

Kat sni aku beruntung sangat sebab ada Raman Akoh yang tak jemu jemu menemani kami walaupun dia sibok bekerja dan outstation aja. Dia beriya iya ajak kami ke ranau tapi malangnya dia terpaksa pegi outstation ke putatan ntah aku main hentam saja nama tu. Aku tinggalkan kamu dengan gambar raman akoh.



Raman Akoh



kat sini pun ada.







p/s terima kasih raman. raya datanglah umah.

No comments:

Post a Comment