Monday, May 21, 2012

Berkawan dengan Sang Mantan

Assalamualaikum

hi,


Hati aku dah banyak kali jugaklah dipatah patahkan dengan insan bernama lelaki ni. Tak selamba. Tipu aku kata tak sedih, tipu aku kata aku boleh buat selamba.

Sang mantan aku yang pertama, sudah pun berkahwin dan sang mantan aku yang kedua pun sudah berkahwin. Punya keluarga, punya tanggungan. Aku plak single dan single juga.

Nak kata aku peramah. Tidak. Aku menjengkelkan.
Nak kata aku baik. Belum cukup baik i guess.
Nak kata aku desperate. Tak jugak.
Nak kata aku suka melayan. Dey baik aku layan tamil ama ilek TV2.

Bila mereka ajak aku berbual, sedaya upaya aku terapkan ideologi perpisahan kami. Supaya aku jadi benci. Benci dengan mereka.

Benci.Busuk.

Aku tak suka bila sang mantans memuji aku.Awak cantik. Awak manis.

Kalau aku cantik, kalau aku manis kenapa perlu patah patahkan hati aku.

Kenapa bukan aku pilihan kau.

Kenapa cari aku seminggu sebelum kau bernikah.

kenapa nak ajak aku kenang kenang kisah lama.

Kenapa. kenapa ajak aku bergelak ketawa bersama.


TAPI


Kenapa aku rasa gembira bila kau cari aku

kenapa aku rasa seronok bila kau ceritakan kebahagianmu

kenapa aku rasa sedih bila kau sakit

kenapa aku nak amek berat lagi pasal kau

kenapa aku rasa bahagia bila kau cari aku





Adakah aku yang tak dapat melupakan kau sebenarnya?




hi sang mantans, berilah aku peluang untuk memperoleh kebahagian. Cukup cukuplah.


No comments:

Post a Comment