Wednesday, April 3, 2013

Pure Marine Collagen Ungu


Assalamualaikum.

Hi uols. Iols been busy lately. Budak poli nak final aku yang berhempas terpulas. Yela aku paham, i've been in their shoes before.hikhikhik. Final project kan, mestilah kene buat betul2. Kalau tak sesia jea 2 3 tahun belajau. Mengabehkan boras jea, ngabehkan duit mak pak jea nati , sian mak pak, keje pagi petang siang malam , nak kasi duit untuk bayar duit dolet. ahahaha. Macam haram pulak intro tu kan. Goli den.

Lately ni, aku selalu gak kene masuk keje awal. Balik cam biasa . Rasa kulit muka dah macam kendur sikit . Kulit tangan pun dah ta berapa nak pejal . Ahaha. Tua . Sebelum aku ada lah dengar dengar pasal Collagen ni, they said that Collagen is good for skin , you know, kite pun ada kolagen asli di kulit kan, but by the time , makin lama kolagen berkurangan kalau tak di jaga dengan baik, makin lama kulit akan kendur, mengelebeh dan sebagainya. Tengok rozita che wan. (motip?)

Alhamdulillah , aku ditemukan dengan guardian angel (kekeke) , untuk mencuba PURE MARINE COLLAGEN UNGU. I've been told, yang warna ungu sama dengan gred kedua selepas yang warna hijau. Yang penting harga yang sangat sangat murah .

Kalau nak info banyak atau lebih scientific, korang bole minta tolong kat abang google sebab banyak kot info. Tapi apa yang aku tulis sini berdasarkan pengalaman aku yea.

Aku dah 9 hari ari dalam percubaan menggunakan Collagen ini. Alhamdulillah. Teruja mak noks .

1. Senang giler nak berak. i mean , dalam sehari almost 3 kali la aku masuk bilik air.
2. Wow , kulit makin putih. kikiki. sekarang aku pakai bedak sudah.
3. kulit makin anjal , dan makin lembut. jatuh chenta kat kulit sendiri ( gilo ke hape )
4. Kurang berpenyakitan , bahasa senangnye , antibodi bertambah kuat.
5. Cepat rasa kenyang, but hey , i want eat more. tapi kenyang tapi nak tapi kenyang arghh.


cara masak Collagen :




Nampak tak benda putih2 tu , tu adalah garam laut yang melekat di seaweed. So, awk2 ambil dalam setangkai, then basuh 6,7 kali. pastu tos kan. then , rendamkan sebaik baiknya semalam , disebabkan iols ni selalu teruja iols cuma rendam 6 jam sahaja.ahaha. It will look like this .



TADAAA..6 jam pun dah macam ni uols.Kalau semalam dah terkeluar agaknya dari periuk tu. lolz. Air rendaman tu iols bawak mandi.kekeke. Rasa macam tengah mandi kat pantai tanjung aru pulak masa iols mandi air rendaman tu.



then , kite ken masak kan dia , air parat parat jea.Macam ni.


Kacau pelan pelan, dengan api yang sederhana. Ala macam kite buat lengkong tu . Orang bandar panggil agar agar . Kalau rajin bole ler letak perasa , tapi iols is lupa so aku tak letak pape pun. Hanyir, ahaha. Bila dah siap siap semua, sejukkan dulu, baru masuk dalam telap. Iols dapat 2 telap . satu bagi kat kak long, satu lagi iols guna . hihihi.


Ini hasil iols pakai dalam (minum, tepek buat masker ) 8 hari . iols pakai foundation jea.







Pagi pagi berani la iols tadah matahari . 

Disebakan i dapat direct collagen ni dari orang sabah , which is, family dia akan pos kan kalau ada permintaan , So kalau nak bole contact iols yea. Murah jea uols . Warna ungu ok, warna ungu . Iols nak sambung buat keje , uols take care yea.




xoxo.

No comments:

Post a Comment