Wednesday, December 15, 2010

---Reminder---

sedari diri ini tak berape sempurna......sekadar untuk peringatan diri...hanya untuk berkongsi ilmu..andai terkena batang hidung sendiri....pandai2 la yea......kalu rase menyampah dengan contengan aku kali ini...lantak korang la...haha....


kecut perut aku dengar.....sbnrnye semua orang tau (termasuk aku) tapi buat2 tak tau (termasuk aku)


aku ade attend satu cerama nih....aku macm tak nk dengar....tapi tajuk ceramah tu..buat aku takut...tarik nafas panjang2 wa cakp lu....



simple jea tajuknye...."DOSA2 BESAR"...satu jea ustaz tu sentuh...SOLAT....

mukadimah ustaz tu


"solat adela perkara pertama yang dihitung semasa di padang masyar"



.....kecut la aku.....





ade satu kisah yang benar2 berlaku pada zaman nabi (which is aku tak igt nabi sape)



ade sorang perempuan ini...dia datang berjumpe dengan nabi dan berkate...saya telah melakukan zina...mengandung...dan setelah melahirkan ank...saya bunuh anak itu...tapi saya telah sedar...dan kembali bertaubat....jwb nabi..."pergi kau dari sini...aku tak mahu kaum ku terkena balasan dari Allah....."
turunla malaikat jibrail dan berkata " sesungguhnye Allah telah menerima taubat (perempuan itu) dan ketahuila dosa yang paling besar adalah orang2 yang meninggalkan solat...masya ALLAh....



hmmmmm......aku terus tertunduk sambil menguis sejadah.....hmmmmm...




ustaz tu sambung lagi....."seteruk2 manusia adela manusia yang mencuri dalam solatnye"......

maksudnye " tiada toma'ninah dalam pergerakan solatnye...."...igtla.....kamu sedang berbicara dengan ALLAH waktu itu....."


solat yang sempurna disertakan dengan toma'ninah...khusyuk...dan tawadu'......igt...kite hanyala HAMBA...



tepat wei...tepat kat batang hidung aku yang pesek ni.............tepat tajuk tu tuju......


patutla kan......camne doa2 nk dimakbulkan.....solat pun buat ikhlas ke tak ikhlas.....ekspress aje...15 minit jea pun......hmmmmm....manusia mmg macm tu....da terhantuk baru nk tergadah.....




dah tak kaya baru nk igt tuhan.......

solat pun asal buat aje.........hissssshhhhhh........




ape yang aku post ni..........adelah ingatan tuk diri sendiri.........kalu korang tak suke aku nk kate ape.....yang baik semua datang dari ALLAH....yang tak elok tu...datang dari aku.......


renung2kan....mase pun tak banyak da ni....sok luse...kalu mati.....mati katak la.....

No comments:

Post a Comment