Thursday, January 13, 2011

--- Aku yang RaBun ---

suwey la arini...ari ini ari kamis...kamis malam jumaat...ieh...aku nk tido dulu la.....ehemm - ehemmmm...

pagi ari kamis...ujan renyai2...takla renyai sgt...cam malu2 jea titik dia....

aku bgun cam biase...tapi makin ari makin lambat....


siap2 nak pakai contact lens.....ya saya rabun....saya rabun jauh...

(kecik2 nak sgt pakai spek....cam cool aje...emmm...nyusahkan adela)


masuk belah kanan ok....masuk belah kiri...rase cam pelik n pedih....au kelip2 cam ok jea....so aku terus ke tempat keje..

dalam bus, mate aku tak selesa...bukan kerna ade abang ensem tapi rase cam ade benda dalam mate...

 berair air mata aku...keputusan yang tercepat tak sampai 2 saat yang pernah aku buat...aku cabut lens belah kiri...bayangkan....


aritu plak lrt full..tapi aku redah gak...n aku tak dapat measure kan jarak...sepanjang ari aku asyik tersadung aje...yela satu mate aje yang nampak clear....da macm kapten hook da....


aku usaha gak sampai opis....tempat pertama aku tuju adalah TANDAS...


pening kapla...buuueeeeekkkkk....ahhhh....lega.....aku MUNTAH...


sbb keseimbangan badan aku sudah lari..........


dan ari tu jugak aku shoot pegi kl sentral....pegi beli lens....sedikit perbualan aku ngan tukang jage kedai :

             aku :  ade lens tak?

         pekedai ; ade2....u mau yang macm mane?ade kaler..takde kaler
     
              aku : takde kaler....

         pekedai : u mau brand ape ?

            aku : acai aaa...kalu tggl brand ah tan pun saya beli maaaaaa

itu bukan jawapan aku.....jawapan dalam ati aku cuma....kite sambung balik....

          aku : acuvue.....u ade solution dia tak?

   pekedai : ada maaa....kecik2 saje ade....ade case...u mau...

      aku : mau2....(tanpa berfikir....dalam otak aku mase tu cuma....aku cuma mahu melihat..)


selesai sudah...dengan pantasnye aku pegi tandas...........hmmmmmm baru nampak....!

No comments:

Post a Comment