Wednesday, November 23, 2011

aku mahu kurus part 1

salam dan hai.

Walau cuma diri sendiri yang bace blog ni, tapi aku nak letak hai jugak. Tajuk x bole blah plak kan. Macam ber part2 plak. Macam lepas ni ade part 2, part 3 and onwards plak kan. Tak kisahlah, tapi aku akan update one by one. Satu persatu.

Dulu aku tak jujur. selalu skip. aku kata x moh makan nasi, tapi aku amek jugak. Memang ade perubahan berat badan, tapi tak memuaskan hati. Ya. Sememangnya manusia tak penah puas. Bagi betis nak peha, pastu nak dada, tetibe lak nak kapla. At least ada penurunan. Ada pencapaian.

Sekarang aku nak istiqomah. XMOH AMEK NASI SELAMA 3 BULAN. Aku akan tulis ape yang aku makan tiap tiap hari. Dari bekpes sampai supper. Yang penting tak memudaratkan aku. Aku ni orang jawa. Orang jawa kuat makan. Pagi makan, tengahari makan, petang makan, malam pun makan. Orang jawa kalu masak mak aiih. Sedap bebeno. kalu x sekali mesti 2 3 kali tambah nasi dengan lauk sekali.

Bukan. Aku bukan kurus sebab aku nak kawen. Cuma aku mahu memuaskan ati sendiri. Aku mahu kelihatan menawan. Itu saja.


Doakan aku berjaya ya.

No comments:

Post a Comment