Sunday, December 11, 2011

ombak rindu

salam =)

Tadi aku baru lepas menari, maklumlah nak membakar lemak lebih padu, haruslah aku mencari inisiatif lain ( selain berjalan dan berlari) fuhh, berpeluh peluh jugak lah walaupun aku cuma angkat tangan dan kaki saja. haha.

Dua tiga menjak bila aku bukak paper, at least mesti ada citer ombak rindu, tak pelakonnya, penulis bukunya. Strategi strategi.  Aku baca novel tu masa aku kat UNISEL, selalu dekat belakang majalah remaja (mira selalu beli) ada part novel. Dari situ jadi ketagih. wat happens to izzah, hariz, milla i want to know. Even sampai sampai sekarang pun aku bole recall balik, bole cite balik isi landungan ombak rindu ( perghh, kalu aku bole recall balik isi kandungan dalam buku kimia, mesti sekarang aku jadi ahli kimia kan (*_*).)

when i heard, ombak rindu di angkat menjadi film, mestilah aku mengharapkan lebih, the conflict, the plot and the climates, (over tau aku ).

Last wednesday, aritu aku pun pi tgk. Pada aku, pada aku punye view, filem tu, ntahlah, kalu dia amek pure muka melayu, wajah kekampungan, dan juga cara percakapan yang betul betul melayu untuk watak izzah lagi boom kot. Bukan aku tak suka maya karin, tapi for that movie aku rasa umie nazeera lebih layak. Dan aku rasa babak babak intim tu tak perlulah. Tak perlu langsung pun xpa.

Mungkin aku terganggu jugak dgn penonton sebelah aku ni. Bising bebenau. Haiiishh.Biaq pi la datuk Sufiah tu, yang ang nak tau benaq tu pasai apa..macam ang sorang ja yang ada kat panggung tu noo.

Overall movie ni bole layan, tapi aku mahukan lebih.hihihi

"Redha itu ikhlas, Pasrah itu menyerah" - milla yang glamorous tu pun tau dari izzah yang kekampungan itu..

No comments:

Post a Comment