Monday, February 20, 2012

Quick Tips : Alas Bedak

Asslamualaikum.

Hari ni aku nak bercakap pasal mekap. Suka la tew, suka la tew.  For those people yang tak mampu nak beli foundation revlon colorstay ( geram aku tgk muka dayah cantik berseri kau memang de bombastik) tapi cuma ada BB cream ( aku la tew) saja. Takpa tak pa. ( Pengaruh Running man ler niyh, bajet muka cam korea tapi nan hado.) Meh kita buat BB cream kita setanding dengan foundation colorstay dayah tu.


mula mula, awak awak kalau ada VCO soft gel atau minyak kelapa dara yg pure, oh mak dara terkecuali yea (ok tak lawak) cucuk ujung dia, picit. Agak2 sebesar duit 20 sen lama.




Pastu,



Amek BB cream, saya pakai jenama elianto ( tu pun beli pakej ngan bedak tabur sekali ) picit, agak2 la muka awak awak tu besar mana. Lepas tu sebatikan dia.


Pastu Apply la kat muka.Kemaskan dengan letak sedikit bedak kompak atau bedak tabur. Less is more darlings. Bole tahan la ketahanan dia. saya apply dari pukul 7pg untill 3.30 ptg. (sbb nak solat zohor, mind me sebab balik dari kenduri kawen pastu hujan jalan jem tak jumpa mesjid atau surau, nak jamak xbole sebab tak cukup 2 marhalah)








okey kesayangan semua, cubalah kerana anda begitu berharga. Jangan kerna anda ada revlon colorstay macam dayah anda tak pandang BB cream saya.




p/s  mode susah hati sebb lupa password satu lagi..

1 comment:

  1. hahaha!!! jgn salahkan colorstay saya okeyhhh...!! tips berharga, pasni bleh la aku guna cara ko bagi ni.. i mean lepas aku punyer color stay habis guna la..agegege...

    ReplyDelete