Thursday, May 2, 2013

Birthday chenta hati


Assalamualaikum.

28.4.2013 yang lepas hari jadi mak aku yang ke 61. Wow 61 . Tapi kalau orang tanya aku selalu cakap mak aku 57. Sebab aku rasa mak aku forever 57 . Mak aku suri rumah tangga sepenuh masa . eh tak. Mak aku penolong setia abah aku. Pegi kebun sama sama , buat rumah sama sama . Semua keje depa buat bersama, sampaila waktu abah tinggalkan kami .


Tahun lepas lagi mak dah rancang nak buat doa selamat a.k.a besday party . Nak bakar bakar , masak masak n makan makan . Aku sibuk list kan menu, yang penting kene ada kambing baru umpphh . Dulu aku tak makan kambing , sebab dia busuk, busuk , ah kau busuk ah . Tapi since kak long suka buat bakar bakar and ada kambing , why not aku cuba. Rasa sedap jugakla . Sedap sedap . Giler ta sedap , sedap kot .


Tugasan diberi setiap anak anaknya. Kak long opkos, barangan BBQ. Aku buah buahan dan juga sausage . Tapi aku pas kat kakak aku sebab hal hal yang tidak diketahui .hihihi. Lepas beli barang barang yang di pesan , kami berdesub balik kampung . ho ho ho balik kampungggg .Ah macam jauh saja . Pasir gudang ke tenggaroh adalah dalam 1 jam 30 minit .


Lepas maghrib party pun bermula . Aip, Doa selamat dulu , then tahlil buat abah kesayangan then barulah   sesi pemotongan kek .



kosong je kan, sebb aku ta igt umur mak yang ke berapa .LOL



family potrait.


Curlass, mak dapat 2 biji kek hari tu . seronok mak . Aku punya kek brand season ja . tapi sedap tahap gaban . Cikjah selaku orang kaya, mestilah kene beli SR.hohoho.


Gambar makan x sompek den nak ngambilnya . Bateri kamera dah kong , dan juga , makanan sekejap betol abes. Abang aku masak, nasi goreng cina, mee besaq goreng , dan mee halus goreng. Makanan yang di bakaq : ayam, kambing , lembu , kupang ( wah tak sangka kupang sedap , first makan ni) sausage, dan daging burger .



dear mak ,

Syukur , saya dikurniakan insan seperti mak , walaupun mak suka membebel , suara mak tu la yang saya selalu nanti nantikan . Terima kasih mak . Jasa mak dan abah sy tak dapat nak balas. Insya Allah ada rezeki kite ke mekah ye mak. Lebiu .





Thank mak sebab menaja baju saya ni. hihihi.

No comments:

Post a Comment