Tuesday, October 8, 2013

My skincare routine #Girlish mode ON.


Assalamualaikum.

Aku wanita biasa yang suka pegi pantai , berjalan terik di bawah matahari semata mata nak beli keropok basah , yang menyeberang jalan sambil terkena debu debu lori semata mata nak pegi atm machine, kekadang aku suka berjalan tanpa sebab tetiba ja terjumpa kedai tudung lalu membeli tanpa perasaan. Melankolik sangat hidup aku .

So bila hari hari itu berlalu, kadang kadang , kulit wajahku terbakar tanpa disedari, sebab terlalu excited jalan tengah panas. Jerawat pula sibuk nak tonjolkan diri bila aku dok sibok berangan nak goda fairus hamsani.eh? kekadang, whitehead dan blackhead muncul bila aku tatap wajah dekat dekat dengan cermin. Motip sangat la kan.

Its make me so stress sebab nak ngadap customer. Weyh konfiden takda tau bila jerawat kau tetiba muncul dan customer kau kacak. Terpaksala aku membuat keje keje production di belakang. Hahaha .

So, how do i avoid this kind of thing?

Choose your right facial form and toner.

Aku jarang sangat pakai toner. malas nak beli kapas muka. tu ja alasan aku. haha . Hari tu muka aku teruk gila kene surnburn. Hitam sangat . pedih ja muka. Dah la nak raya. Redha sesangat. Sampai gambau raya pun malas nak ambil.

my sister suggest this thing :

Testimonial depan mata, kakakku punya kulit sangat milky. Cantik bebenau . Nyampah . I is jeles, terus lari pi watson beli. Terus beli 3 pack kapas muka..Setahun bole guna..kahkahkah.






Untuk melembapkan kulit muka , yela aku kan keje ber aircond , kulit muka bole jadi kering kekdahnya. Tapi sebenarnya aku jatuh cinta dengan iklan produk nih..berdarah hidung tengok. Aku cuma pakai waktu nak tidur, tu pun sikit ja. Dap dap sudah. Bole tahan juga regenya, tapi bertahan makan tahun jugalah. Jangan pakai setiap hari nati kang berminyak naik jerawat pula. Apply bila perlu sahaja. My feveret moisturiser goes to : Hada labo super hyluronic acid.





Oh jerawat!! how do i do ??? Sebenarnya jerawat ni bagus sebab salah satu cara kita buang toksik sebenarnya..Tapi kalau banyak jerawat kat muka bole mendatangkan marah juga. Dahi aku sangat luas, dan masa aku tingkatan 3, satu dahi aku penuh giler jerawat. i was like...waaaaaaa...its just hormon..hormon..hormon...sedapkan hati. Luckly , masa form 4 until now, kalau tumbuh jerawat pun cuma seketul dua sahaja, tu pun nyorok nyorok..Lucky me. Tapi kalau tumbuh di wajah , aku cepat cepat tepek flawless set night cream. Esok pagi dah susut, yeayy..suka.

Bibir juga penting dong..aku suka pakai lipstik yang natural tapi ada moisturiser jugak..aku pakai sendayu tinggi punya brand tapi bila aku cari dah xde plak, aku tukar dengan dherbs terlajak laris iaitu dherbs lipstick extrak delima collagen giteww. Mungil hasilnya.

Sekali sekali aku ber mask juga.Pilihan aku cuma satu, masker organik by me..Ala beras tu kau rendam semalaman, then tumbuk bagi hancur, keringkan. Tepek kat muka bila perlu sahaja.


Last but not least..kenang daku dalam doamu.hewhewhewhew











No comments:

Post a Comment