Tuesday, April 1, 2014

Hubungan Jarak jauh.- Ini mungkin Kisah Kami


Assalamualaikum.


Aku tak tahu. Tak tahu nak mulakan macam mana. Blur. Nak kisahkan macam mana. Malu. Ya mungkin. Malu untuk berkongsi rasa. Sebab aku bukanlah seorang yang keterbukaan sangat. Setengah orang mungkin suka kisahnya disensasikan tapi aku malu bhai.

Tetiba teringat hal semalam. Buat aku ketawa sendirian. Tolong kenali aku. Kenali aku secara personal. Bukan secara amarah kawan. Bukan secara membenci. I am a LOVER not a FIGHTER.

Status status di Fb ku ( ya sebelum ini aku punya FB, tapi aku sudah deactivated) sebelum ini mungkin buat engkau salah sangka. Salah bicara ahh mungkin aku yang salah sebenarnya. Aku tau kau masih suka dia bukan. Sorry seems to be the hardest words right ?. Sebelum kau cakap all the pain that u have been through ( not us, but u, u only ) with him aku dah pun lalui semua itu. Serious babe, memang sakit. Tapi kita perlu belajar SABAR kan. Ya emang mudah di ucap tapi sukar nak laksanakan.

Tuhan dah kata, Disebalik kesabaran pasti ada kemanisan. Jadi, tolonglah banyak bersabar. Mungkin kau kata aku cakap bajet aku bagus kan ( mentang mentang dah dapat dia bole la aku cakap macam macam )
im not in ur shoes before right ? asking u, what kind of shoes that u wearing off before ?

Mungkin kasut kau agak ketat, then kau paksa juga pakai.

(senyum)


Yang cantek ,
Yang manis ,
Yang putih gebu,
Yang rambut ikal mayang,
Yang sempurna itu engkau.

Yang gigi bersepah,
Yang gemok pendek,
Yang tudung benget benget,
Semua itu aku.


Eh sekejap, mana kisah yang aku nak sampaikan ? heh.

(tarik nafas)

Dengan dia, aku belajar banyak benda. (heh)
Dan aku  juga tahu, aku dah ta bole nak keras kepala.
Ada benda yang aku perlu berikan ruang kepadanya.
Untuk membantu aku kadang kala gila.


Awak,
Menghubungi awak yang jauh di mata bukanlah rugi.
Berbual dengan awak semudah bangun pagi
Bercakap dengan awak, bagaikan awak dan saya berkongsi bantal dan mimpi.
Menatap satu sama lain hanya ditapis oleh paparan nipis lutsinar beberapa inchi.
Menghantar ciuman terbang ( flying kiss) sentiasa masing masing senyum nampak gigi.


( lepas nafas)

(senyum melirik )

Ada hati yang perlu dijaga
Ada nama yang perlu dipelihara
Ada maruah yang perlu di bangga
Ada kasih sayang perlu jadi rahsia
Mungkin kalian begitu juga.



heh.



1 comment: