Wednesday, May 28, 2014

Mekap Pertunangan


Assalamualaikum.

    Semalam aku salah makan, sakit perut pastu muntah muntah. Aku kalau sakit drama sangat lah. Dulu penah kena jugak pastu ngidam nak makan nasi + ayam goreng kedai mamak dengan kuah kari. Nikmatnya. Tadi aku cuma dapat makan ayam goreng kedai mamak ja, tu pun takut nak telan sebab nati terkeluar balik rugi rm2.50 aku.

   1.05.2014 aku sah menjadi tunangan lokman. ( Eh intro macam takde kene mengene je kan ). Setelah berpenat lelah dan berhempas pulas untuk majlis sendiri, finally, Alhamdulillah. Terasa Every penat lelah paid off gitew. Once of my feveret manisan is Coklat beryls. Sanggup aku turun KL kau, semata nak p kilang dia. Sanggup. In shaa Allah its HALAL. ( Lagi satu statement yang xde kene mengena dengan tajuk..pheww)

  Aku punya mekap tunang di taja dan di tatarias oleh my own sister. Maksud di taja is its free. Harituh konon konon ada pre mekap la, pastu wassap lokman gambau pre mekap tuh. Banyak benau komennya.






   Tak yah tenung lama lama boleh?..hahaha..cantekkan aku. Aku request nak soft and sweet look macam cotton candy di musim luruh. Gila panjang tajuk mekap aku kheennn. Ini lah hasilnya. Dah la aku paksa dia buat pre mekap pastu banyak benau cekadaknya. Eh customer always right katanye.


 


    So ini la rupa aku di hari bahagia, macam nelydia senrose kan. Atau nelydia yang mcm rupa aku nih ?? Muahahaha..well i lost my weight okay..hahaha..finally..So harapnye dapatlah  balik berat aku masa sekolah menengah tingkatan 5. eh dasat sungguh. Esoknya aku tanya lokman, how do i look masa tunang aritu. So haruslah dia kata aku cantik, ntah, tapi nampak jujur dari hati je dia kata begitu.


    The majlis was not so grand, tapi it was memorable lah. hahaha..Oh aku xdak mini pelamin, aku dok diam dalam bilik. ( Taklah diam sangat pun, kalut sebab tetiba bulu mata pelesu cek nak jatuh, menjajau cari gamnya, thanks to besties yatie sebab dalam keterpaksaan kau datang juga. Salah aku jugak kol 12 baru tepon dia sedangkan majlis lepas zohor..muahaha..sory babe tapi aku cakap awal awal kan kau pengepit aku nati. bear in mind, jangan nak over shadow perantin hokey ).

   Syukur syukur syukur alhamdulillah. Semua nya berjalan dengan baik sekali. Cuaca okay, Makanan sedap. Harapnya, cinta kekal sampai syurga. Buat yang ta tau, aku ngan lokman sebenarnya old school friend atau dalam bahasa melayunya, kawan sekolah yang ta berapa nak kawan sangat lah. Meet and greet dan jatuh cinta ( auw) terus tunang in shaa Allah nikah ta lama lagi. Its unik love story sebenarnya nati ahkak cerita yea.

till we meet again. Sebab iols da berangan nk buat pearl hand bouquet.heeee.

 



No comments:

Post a Comment